Skąd wziął się długopis

Badania marketingowe pokazują, że w ciągu jednej sekundy na całym świecie sprzedaje się prawie 100 długopisów. Nie powinno to dziwić, ponieważ długopisy są jednym z najpopularniejszych narzędzi do pisania. Tanie, łatwo dostępne i wygodne, to tylko niektóre z korzyści, jakie zapewniają im ludzie.

Skąd wziął się długopis

Korzystają z nich głównie uczniowie szkół podstawowych, studenci, pracownicy biurowi i są powszechnie stosowane w każdej rodzinie. Ich wynalazek jest w pewnym sensie odpowiedzią na trud pisania długopisem. Mało kto wie, że pióro wieczne zostało wynalezione na początku XX wieku i rozpowszechniło się po zakończeniu II wojny światowej. Węgierski dziennikarz i artysta Laszlo Biro jest uważany za twórcę i wynalazcę wiecznego pióra. Mężczyzna zwrócił uwagę, że atrament używany przez prasę drukarską schnie szybciej niż atrament tradycyjny. Jest pomysł na wykorzystanie go w wiecznym długopisie. Okazało się to jednak niemożliwe, ponieważ była zbyt gęsta, aby przebić stalówkę. W tym czasie Laszlo Biro i jego brat chemicy stworzyli tubę, do której włożyli atrament z prasy drukarskiej i wykończyli ją ruchomą kulką. Nietrudno zgadnąć, że tubka jest odpowiednikiem nowoczesnego wkładu atramentowego.

Pióro zostało po raz pierwszy wyprodukowane masowo w fabryce w Wielkiej Brytanii, ponieważ bracia uciekli tam przed nazistowskimi prześladowaniami, a jedna z firm odsprzedała swój patent. Wcześniej były używane przez pilotów w czasie II wojny światowej, ponieważ pozwalały na używanie ich również w powietrzu, co nie było możliwe w przypadku tradycyjnych długopisów. Obecnie pióro to jeden ze stu najważniejszych wynalazków, które całkowicie zmieniły świat. Ułatwiają codzienne notatki. Stało się popularnym narzędziem do pisania, być może w codziennym użytkowaniu nikt by nie pomyślał o ciekawej historii pióra. Bo choć formalnie wynaleziono je w 1938 roku, to już w 1888 roku pracowano nad jakimś usprawnieniem działalności pisarskiej.

Wraz ze wzrostem popularności długopisy zaczęły pełnić rolę reklamową. Są dziś jednym z najpopularniejszych nośników reklamy. Nic dziwnego, bo są stosunkowo tanie, a ich popularność i codzienne użytkowanie wydają się idealnymi pomysłami na działania promocyjne. Dostarczany jest jako uzupełnienie zakupów lub lekarzy w bankach, aptekach i sklepach. Ten długopis jest praktyczny, wygodny i łatwy w użyciu, nic dziwnego, że zdobył taką popularność i uznanie na całym świecie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *