Reklama na przedmiotach codziennego użytku

Funkcjonowanie w dość złożonej rzeczywistości rynkowej wymusza na każdym uczestniku pozostającym na polu gospodarczym dążenie do dotarcia do jak najszerszej grupy odbiorców i pozytywnego odczucia na temat świadczonych przez siebie usług lub produktów.

Reklama na przedmiotach codziennego użytku

Z jednej strony pozyskiwanie klientów, z drugiej naprowadzanie ich na ponowne skorzystanie z usługi to jedno z głównych zadań każdej firmy.
Ogólnie mówiąc, poprzez sprytne wykorzystanie reklamy można osiągnąć efekt budowania pozytywnych skojarzeń związanych z usługami, markami, produktami, firmami czy instytucjami. Jednym ze sposobów jest tworzenie darmowych gadżetów reklamowych.

Co to jest gadżet?

Termin ten odnosi się do każdego przedmiotu, któremu można nadać tożsamość wizualną – czyli poprzez określony nadruk na gadżecie, czyniąc z niego przedmiot jednoznacznie kojarzący się z daną marką, firmą czy instytucją.

Ważne jest, aby druk był wyraźnie powiązany z promowanym produktem. Zwykle ten gadżet nie pozwala na tworzenie krótkich tekstów o długości większej niż kilka linijek. Dlatego tekst reklamy wykorzystuje głównie nazwę firmy, adres i dane kontaktowe. Czasami dla podkreślenia osobowości gadżetu warto obok podstawowych danych dodać znaczek lub inny symbol graficzny opisujący przedsiębiorcę.

Dział Gadżetów Reklamowych

W niezliczonych gadżetach reklamowych można wyróżnić trzy podstawowe kategorie. Pierwszy to projekt reklamowy, który zawiera najszerszą gamę produktów. Są to zazwyczaj przedmioty codziennego użytku o niewielkiej wartości materialnej i są zazwyczaj dostarczane bezpłatnie w formie reklam – na przykład jako prezenty za zakup prezentów. Ich głównym zadaniem jest ostrożne przypomnienie firmie i ułatwienie ponownego połączenia. To koło zawiera długopisy, ołówki, smycze, breloki itp.

Druga kategoria to odzież reklamowa. Cieszy się dużym uznaniem na rynku, ponieważ ma większą powierzchnię zadruku i większą wartość materiałową, dzięki czemu ma większy pozytywny wpływ. W tej kategorii firmy dostarczają głównie T-shirty, topy, czapki i inną odzież – jak wełna czy kurtki, która może być związana z profilem działalności.

Ostatnim rodzajem gadżetów reklamowych są upominki reklamowe. Jest to najcenniejszy zestaw narzędzi reklamowych zaprojektowanych przez firmę dla jej najważniejszych klientów. Wśród nich możemy wyróżnić upominki przygotowywane podczas festynów, jubileuszy firmowych czy innych uroczystości związanych z działalnością firmy (np. w przypadku górnictwa świetną okazją do wręczenia upominków promocyjnych byłaby Barbórka).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *