Transport przyszłości

Transport przyszłości

Nie tak dawno, myśląc o przyszłości transportu, wyobrażaliśmy sobie transport na podkładce magnetycznej na torze, nawet jak paczka pocztowa w ogromnej rurze próżniowej. Choć w zasadzie wszystkie te pojazdy istnieją, jest to raczej ciekawostka niż realna namiastka obecnego ruchu drogowego. Jeśli spojrzymy na kolejkę magnetyczną, Maglew (skrót id MAGnetyczna LEWitacja) nie istnieje nigdzie na świecie poza instalacją chińską. Oczywiście odpowiedzią jest koszt tego typu instalacji. Koszt jednego kilometra chińskiej lewitacji magnetycznej, oficjalny koszt około 1 miliarda dolarów amerykańskich, jest dość wysoki. W eksploatacji system nie jest tani. Tak jest w przypadku większości tych pomysłów. Niestety klasyczne ciężarówki na zwykłych, klasycznych drogach są znacznie tańsze i wytrzymają długo

Dopóki ktoś wymyśli coś równie powszechnego, darmowy przewóz ładunków oparty na zasadzie swobodnej konkurencji przez firmy przewozowe będzie tańszy, co pozwoli na:

  • Towar można dostarczyć z punktu A do punktu B bez przeładunku, prawie niezależnie od tego, gdzie znajdują się punkty A i B
  • Wprowadzenie zasady swobodnej konkurencji dla tego rodzaju przewozów ładunków. Co do zasady jednak nie dotuje innych środków transportu, ani nie wprowadza wygody prawnej dla wybranego środka transportu.
  • Uniwersalność w transporcie ładunków sprawia, że ​​na każdej trasie możesz przewieźć dowolny ładunek. (tj. np. rura odpada).
  • Koszty energii i transportu pasażerskiego będą niższe niż w przypadku obecnych samochodów ciężarowych.

Oczywiście nie jest to wyczerpująca lista wymagań, ale ta krótka lista wyklucza wszystkie obecnie znane alternatywne metody wysyłki. A jak podwyższymy koszty rekonfiguracji infrastruktury ho… Oczywiste jest, że obecnie nie ma substytutu dla transportu drogowego.

Oczywiście powyższy przegląd nie przewiduje, że długo oczekiwany przełom w dziedzinie zasilaczy do samochodów ciężarowych nie zostanie ostatecznie zrealizowany. Po nadziei na napęd hybrydowy (który może być za drogi) nadal czekamy na napęd elektryczny, a nie napęd, bo w transporcie znany jest od dawna, ale w końcu to wciąż naprawdę duża pojemność i odpowiednią żywotność baterii. Jeśli taki cud zostanie w końcu odkryty, naprawdę będziemy świadkami rewolucji w transporcie. Ci, którzy liczą na energię wodorową do jazdy, wciąż czekają, tutaj nic się nie zmieni, bo problem paliwa wodorowego ewidentnie przekracza normalny stan nowej energii. Co nam zostało? Biopaliwa! Marzeniem kolejnego ekologa jest bajka o wodzie źródlanej. Jeśli przejdziemy na biopaliwa tak samo jak Brazylijczycy, nie będziemy mieli problemu z globalnym ociepleniem, bo nie istnieje nic, co można by nazwać klimatem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.