Promowanie sklepu internetowego – najpopularniejsze metody
Jak każda firma, firmy internetowe również potrzebują reklamy, aby skutecznie działać. W przypadku sklepów internetowych ten rodzaj reklamy jest szczególnie istotny, ponieważ w większości przypadków odpowiada za obroty, a tym samym zyski generowane przez działanie sklepu w przestrzeni wirtualnej.

Bez reklamy oraz odpowiednio dobranych i przeprowadzonych na określoną skalę działań promocyjnych praktycznie nie ma szans, aby sklep internetowy odniósł sukces. To omówimy w tym artykule.
Zacznijmy od omówienia najpopularniejszej i najbardziej rozpowszechnionej formy promocji w Internecie, czyli pozycjonowania sklepu w wyszukiwarkach, zwłaszcza w Google.
Pozyskiwanie klientów bezpośrednio z wyszukiwarek to niezwykle skuteczny sposób na dotarcie do tysięcy użytkowników online (potencjalnych klientów) jednocześnie. Aby osiągnąć ten cel, musimy skierować sklep internetowy na konkretne słowa kluczowe. Będą to frazy związane z przedmiotem oferty dla danego sklepu. Wybór odpowiedniej frazy często decyduje o sukcesie lub porażce pozycjonowania, dlatego warto powierzyć takie zadanie ekspertom z firm zewnętrznych.
Inną formą pozyskiwania klientów bezpośrednio z wyszukiwarek są linki sponsorowane – tego typu kampania reklamowa z wykorzystaniem systemów takich jak Google AdWords słynie z wysokiej skuteczności, ale ich wykorzystanie wymaga znacznych kosztów.
Innym sposobem promowania biznesu online jest korzystanie z witryn porównujących ceny, które użytkownicy znają i doceniają. Tutaj wystarczy zarejestrować się w danym systemie i poprawnie skonfigurować swój sklep internetowy – w celu przesłania do porównywarki linku do produktów sklepu. Podobnie jak w przypadku reklam w wyszukiwarkach, tutaj możemy skorzystać z bezpłatnych i płatnych ofert porównywarek.
Inną metodą promocji docenianą przez sprzedawców internetowych jest dostęp do popularnych portali aukcyjnych, takich jak Allegro, poprzez oferty sklepów. Oczywiście w tym przypadku, aby nasza reklama była skuteczna, musimy zapewnić klientom atrakcyjne ceny, co nie zawsze jest możliwe.
Katalog stron internetowych, w którym umieszczamy cytaty firmy, może również pomóc w promowaniu wszelkich działań w Internecie. Jednak ich skuteczność będzie dość ograniczona, a reklama oparta wyłącznie na tym elemencie może okazać się błędna.
Ostatnio coraz popularniejszym sposobem promocji sklepów internetowych są media społecznościowe oraz reklama na blogach. Promowanie się na Facebooku może pomóc Ci zdobyć wielu użytkowników, którzy znają nasz sklep. Jednak ilu z nich zostanie naszymi klientami – niestety jest to nieprzewidywalne lub jasno określone.