Content marketing szansą na rozwój marki

W Internecie toczy się coraz więcej dyskusji na temat nowych sposobów reklamowania firm, usług i produktów. Mowa oczywiście o tajemniczym określeniu content marketing, nic innego jak reklama za pomocą treści. Wbrew pozorom content marketing nie jest niczym nowym – w Europie Zachodniej i Stanach Zjednoczonych jest nawet podstawą promocji małych firm.

Content marketing szansą na rozwój marki

W Polsce dopiero zaczął pojawiać się trend publikowania ciekawych treści na stronach internetowych, które będą motywować użytkowników nie tylko do skorzystania z ofert, ale także do zainteresowania tematami, z których najczęstsze są działania marki wykorzystujące content marketing w przemysł.

Zacznijmy od początku – czym jest content marketing? To tworzenie ciekawych treści, wytycznych i rankingów, które mogą zainteresować potencjalnych klientów marki. Wiąże się to również z tworzeniem profesjonalnego środowiska wokół firmy w celu promowania jej produktów i usług. Dzięki temu reklamowemu zapleczu potencjalny klient wie, że może zaufać firmie. Oczywiście content marketing przynosi wymierne korzyści w postaci generowania nowych klientów. Jednak nie tylko to, ale teraz content marketing to także sposób na ugruntowanie pozycji firmy w branży. Ciekawe poradniki i artykuły pisane przez ekspertów i publikowane na popularnych portalach sprawiają, że internauci szanują konkretne marki i zastanawiają się nad kolejnymi krokami. Nic dziwnego, że content marketingiem interesują się również mniejsze lokalne firmy (choć to wciąż rzadkość).

Z tej formy reklamy korzystają głównie duże firmy. Czemu? Ten rodzaj reklamy ma swoje wady – jest kosztowny. Koszt napisania ciekawej publikacji może czasem sięgać setek złotych. Nie wspominając o kosztach publikacji, które na popularnych portalach są liczone w tysiącach. Oczywiście możemy szukać niszowych blogów i współpracować z osobami, aby obniżyć koszty i pozwolić na tańsze wersje content marketingu. Niestety nie możemy liczyć na pełną reakcję i optymalne wykorzystanie promocji internetowych.

Zaletą content marketingu jest również wpływ pozyskiwania linków i SEO. Opublikowane artykuły zazwyczaj prowadzą do strony internetowej reklamodawcy. Dla Google bardzo ważne jest posiadanie silnych linków i promowanie ciekawych treści na znanych portalach – właśnie tego potrzebujesz, aby dziś stworzyć pozycję w wyszukiwarce. Choć content marketing jest tylko uzupełnieniem SEO, odgrywa w nim coraz większą rolę. Prawidłowo przeprowadzone kampanie content marketingowe mogą zdziałać więcej niż wiele kosztownych reklam telewizyjnych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *