Opłaca się kupować opony zimowe

Produkcja opon to zawsze kompromis. Nie da się zaprojektować opony, która ma dobre osiągi w ujemnych temperaturach i temperaturach powyżej 25 stopni Celsjusza. Dlatego tak jak opony nie mogą jednocześnie mieć niskich oporów toczenia i optymalnej przyczepności, tak opony całoroczne nie będą lepiej radzić sobie latem. Od lata, od zimy do zimy-Recenzja Jan Tatarski Auto-guma Wulkanizacja Kraków.

Ideą opon całorocznych jest zapewnienie wystarczających możliwości w różnych warunkach, w jakich są użytkowane. Jednak ten kompromis oznacza, że ​​opony te nie osiągają wysokich parametrów. Adam Dent z Hart Serwis Opon Kraków powiedział, że wygląd i komponenty bieżnika zapewniają dłuższe przebiegi i trwałość w warunkach letnich, ale są mniej skuteczne podczas zimowych mrozów.

Opony zimowe zachowują się znacznie lepiej na śniegu i lodzie niż opony całoroczne, ponieważ ich wzór bieżnika i skład bieżnika zostały zaprojektowane z myślą o trudnych warunkach. Hart Serwis Opon Kraków nie poleca montażu opon całorocznych zimą. Jeśli jednak ktoś z Was wybierze takie rozwiązanie, polecamy go używać tylko w miastach i tylko w lekkich zimowych warunkach. Zachowaj szczególną ostrożność na oblodzonych, oblodzonych i zaśnieżonych drogach. Dwie lub cztery opony zimowe Osoby, które chcą zaoszczędzić pieniądze decydują się na zakup tylko dwóch opon zimowych i pozostawienie opon letnich na drugiej osi. Montując opony zimowe tylko na jednej wybranej osi, mogą zakłócać właściwości jezdne pojazdu, co może prowadzić do: podsterowności lub nadsterowności, nieoczekiwanych reakcji na zakrętach i przy dużych prędkościach oraz zwiększać prawdopodobieństwo kolizji. Samochód z dwoma kołami jest nieprzewidywalny. Chwyt każdej osi jest inny, co może prowadzić do niebezpiecznych sytuacji. Jedynym konkretnym pomysłem jest zamontowanie 4 opon zimowych. Wtedy samochód jest na biegu jałowym i możemy go w pełni kontrolować. Ważna jest również przed i po zimie regeneracja felg i sprawdzenie, czy są proste, mają też ogromny wpływ na prowadzenie auta.

Interesująca informacja! Tegoroczny Rajd Monte Carlo słynie ze zmieniających się co kilka minut warunków pogodowych i nawierzchni.Niektórzy rajdowcy wybrali dość nietypowe rozwiązanie: nie tylko różne typy pojazdów są montowane między osiami czy między bokami auta. ale także po przekątnej. ! Poza tym, że polskie prawo na to nie pozwala, taka procedura nie przyniesie żadnych korzyści zwykłym kierowcom.
Nie zapominajmy, że w dużych aglomeracjach trudniej jest zmienić opony w Krakowie, Warszawie i Wrocławiu, wszyscy żyją szybciej, spędzają tu mniej czasu, a potem wstają, żeby zmienić opony w środku zimy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *